Kinesmat =)

Tjenare allihopa! sitter och äter frukost just nu bestående av kaffe och 2 toast =).
Idag ska jag och mamma gå ner till stan och äta lite kinesmat när tanten har vaknat, det är ju så jävla gott! jag har faktiskt tänkt på en sak: Varför är det aldrig några kineser som jobbar på kinarestauranger? det är ju oftas vietnameser, koreaner och filipiner som jobbar där men inte en ända kines ^^ jag tycker det är konstigt... samma sak gäller ju på pizzeriorna runt om i Sverige, det är ju inte en ända Italienare som jobbar där heller utan det är ju iranier och irakier, inte för att pizza kommer från Italien men den är mest känd som att komma därifrån, pizza kommer egentligen från USA, samma måste det ju vara med pasta, det kan ju inte heller komma från Italien utan måste ju komma från Kina det med eftersom dom har haft det i flera hundra år... jaja, skit samma vart det kommer ifrån bara det går och äta och det gör det =D

 
Kan ju passa på att berätta att Leksand vann igår mot Borås på hemmaplan, 11-3 blev slutresultatet =) man kan ju säga att Leksand har fått en riktig superstart på säsongen, 10-2, 6-2, 11-3 ^^ det tycker jag låter som en jävligt bra start...

Hare bra alla Leksandsupportrar, nästa match är mot Västerås och då kör vi över gurkorna! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0